Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

Jak znaleźć niszę na bloga?

Marzy Ci się dodatkowe źródło dochodu w internecie, ale nie wiesz jak się za to zabrać. Ważną rolę w tego typu kwestii odgrywa wybór niszy i grupy docelowej. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zaczerpnij wiedzę z tego artykułu!

Co to jest nisza bloga?

Niszą, w której będzie poruszał się bloger, można nazwać wąską grupę jego odbiorców. Taka grupa użytkowników wchodzi na bloga w poszukiwaniu określonych korzyści. Jeżeli w tego typu okolicznościach bloger będzie dawał unikalną treść i merytoryczną dawkę wiedzy, z jaką internauci się jeszcze nie spotkali. Może on wówczas liczyć na częste powroty użytkowników na swoją stronę www.

W jaki sposób powinien bloger szukać swojej niszy?

Pierwszym aspektem, na jaki powinien zwracać uwagę bloger to znalezienie potrzeby, którą będzie w stanie wypełnić. Osoba prowadząca bloga powinna się zastanowić lub zapytać innych ludzi z otoczenia, w jaki sposób mogłaby rozwiązać ich problem. Jeżeli więc masz wiedzę na temat nurtujący Twoich odbiorców, to ważne jest, aby dostarczyć im wyczerpującej odpowiedzi. Wówczas swoje myśli przenieś do internetu w postaci artykułu blogowego.

Do drugiego aspektu możemy zaliczyć pasję. Jeśli się czymś pasjonujesz, to szukaj detali, które możesz rozwinąć szerzej. Rozpal swoją ciekawość w docieraniu do jak najdogłębniejszej wiedzy w danym elemencie problemu, jaki pragniesz rozwiązać. Twoje duże zaangażowanie z pewnością zostanie dostrzeżone w swoim czasie przez innych. Istnieje duża grupa ludzi, którzy nie są, jak należy zaznajomieni w wątku, na jaki jesteś w stanie udzielić im odpowiedzi. Z kolei Twoje sugestie mogą spowodować wyrobienie sobie własnego zdania przez Twojego odbiorcę na przedstawione przez Ciebie rozwiązanie problemu.

Trzecim aspektem, który dla wielu blogerów jest tematem numer jeden to zarobek na blogu. Jeżeli zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem i planujesz na tym zarabiać, to doskonałym źródłem dodatkowego dochodu mogą okazać się programy afiliacyjne. Jako bloger możesz przystąpić do sieci afiliacyjnej jako wydawca. Taki krok otworzy Ci furtkę do wyboru odpowiedniego reklamodawcy, którego baner zamieścisz na własnym blogu. Za każdą wykonaną akcję (jaka będzie umożliwiona do wykonania w programie afiliacyjnym) dostaniesz prowizję.

Jakie są najbardziej dochodowe nisze w internecie?

Do tych nisz należy zaliczyć „wielką trójkę”, z której korzysta większość blogerów. Do tej „wielkiej trójki” należą takie tematy jak: zdrowie, pieniądze i relacje. Stanowią one podstawę innych do rozwinięcia innych nisz.

Zdrowie

Zdrowie można podzielić na takie nisze jak: fitness, kulturystyka, sport, treningi, odchudzanie, suplementy, diety, przepisy kulinarne, weganizm, wegetarianizm, problemy ze zdrowiem, leczenie chorób, sprzęt sportowy i inne.

Pieniądze

Z kolei pieniądze zalicza się do takich nisz jak: marketing, biznes, finanse, zarabianie w internecie, kryptowaluty, forex, inwestycje, oszczędzanie, praca, nieruchomości, kariera, zarządzanie, rozwój osobisty, psychologia sukcesu, oddłużanie, płatne reklamy i inne.

Relacje

Z relacjami są ściśle powiązane takie nisze jak: uwodzenie, randki, związki, NLP, małżeństwo, macierzyństwo, zdrady, problemy małżeńskie, rozwody, współżycie, relacje międzyludzkie, pewność siebie i inne.

Jakie błędy popełniają blogerzy przy wyborze niszy podczas zakładania bloga?

Do najczęstszych błędów przy wyborze niszy przez blogera zalicza się:

  • Tworzenie bloga z produktami firmy, z którą się współpracuje. Do takich blogów można zaliczyć np. blogi z branży MLM. W tego typu sytuacji bloger, zamiast promować własną stronę promuje markę firmy, której nie jest właścicielem. Odbiorcy blogów nie chcą czytać artykułów ściśle reklamowych. Natomiast chętnie sięgają po te dające im jakąś wartość.
  • Wchodzenie w bardzo popularny rynek z powodu widzianych w nim pieniędzy. Dla zaawansowanych marketingowców internetowych wejście w bardzo popularną niszę może być „bułką z masłem”, ale gdy ty dopiero zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem, unikaj najpopularniejszych nisz. Jeżeli znasz się na temacie, rozłóż go na detale. Pozwoli Ci to na stworzenie własnej niszy i lepsze przebicie się do odbiorców.
  • Zbyt mała nisza rynkowa. Jeżeli Twoi potencjalni odbiorcy to bardzo mała grupa docelowa to przy braku odpowiedniej wiedzy marketingowej będzie trudno Ci się do niej dotrzeć. Do zbadania fraz, jakie będziesz zamieszczać na blogu może posłużyć Ci narzędzie takie, jak „Ubersuggest” (znajdziesz je na stronie https://neilpatel.com w zakładce Tools).

W jaki sposób jeszcze możesz szukać swojej niszy?

Zalety, Pieniądze, Hobby

W tej kwestii ważnym elementem będzie skupienie się na trzech elementach, które wpisane są w koła. Należą do nich: zalety (czyli Twoje predyspozycje), pieniądze (czyli to na czym możesz zarobić) i hobby (czyli Twoje zainteresowania). Te detale rozpisz na kartce w 3 kolumnach i dopasuj tematy do kół. Jeśli zdarzy CI się, że jakiś temat pojawił się w każdej z kolumn, to znaczy, że te koła na siebie nachodzą, to znak, iż znalazłeś własną niszę.

O czym powinieneś wiedzieć, jeśli znajdziesz swoją niszę?

Gdy już obierzesz temat, w którym czujesz się mocny, powinieneś prześledzić Twoją grupę docelową. Żeby to zrobić, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • Kto należy do Twoich czytelników?
  • Czego chcieliby się dowiedzieć z Twojego bloga?
  • Z jakimi problemami się zmagają?
  • Jakie są ich cele i marzenia?
  • Na czym się skupiają najbardziej?
  • Jakiego języka używają?

Precyzyjne dotarcie do Twojej grupy docelowej pozwoli Ci na zidentyfikowanie ich potrzeb. Dzięki temu wyselekcjonujesz lepsze reklamy na blogu, które do nich dopasujesz. Im bardziej będzie konwertowała zamieszczona na Twoim blogu reklama, tym więcej zarobisz i Ty!