Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

Jak znaleźć niszę?

Jeśli myślisz o blogu lub o własnym biznesie, wskazaną wówczas krokiem jest znaleźć własną niszę. Przydatną rzeczą mogą okazać się w tej sytuacji narzędzia do analizy rynku. Wykorzystanie ich pozwoli Ci zwiększyć Twoją świadomość biznesową. Zainteresował Cię ten temat? Przeczytaj więc ten artykuł do końca!

Co to jest nisza rynkowa?

Niszę rynkową można zdefiniować, jako niewykorzystany obszar rynku, który ma niewielką grupę docelową klientów. Taka grupa docelowa przeważnie ma nie spełnione swoje potrzeby i oczekiwania, które Ty możesz zaspokoić docierając do nich swoimi produktami lub usługami.

Narzędzia do analizy rynku – Czyli w jaki sposób przeprowadzić research

Do narzędzi, które pomagają przy analizie rynku zalicza się:

Wyszukiwarka Google – po wpisaniu frazy kluczowej możesz przeanalizować ile stron z „Top 10” przedstawia oferowany przez Ciebie produkt lub wpis na blogu. Jeżeli zauważysz, że nie wszystkie strony z wyników wyszukiwania oferują chwycony przez Ciebie pomysł, warto jest rozważyć jego wdrożenie. Z kolei za nim przejdziesz do tego kroku użyj jeszcze innych narzędzi do analizy rynku i określ grupy docelowe, do których skierowany będzie Twój wpis lub produkt.  Mogą do tego posłużyć Ci następujące narzędzia:

  • Senuto – to narzędzie pozwalające na sprawdzenie odwiedzin stron które zawierają słowa kluczowe, jakie są wpisywane do wyszukiwarki. Tak więc jeśli Twoja fraza, będzie choć trochę wyszukiwana w wyszukiwarce, a przy tym będzie miła niską konkurencję istnieje duże prawdopodobieństwo, że pomysł stworzony przez Ciebie dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców.
  • Semstorm – to konkurencyjne narzędzie Senuto. Pozwoli CI ono również przeprowadzić skuteczny research wpisywanych słów kluczowych do wyszukiwarki Google.
  • Semrush – jest to zagraniczna alternatywa Senuto i Semstorm, w której możesz sprawdzić trendy wyszukiwani fraz kluczowych.
  • Ubersuggest – to narzędzie pozwalające dla zadanej frazy sporządzić alfabetyczny spis słów kluczowych, który jest wpisywany do wyszukiwarki Google i YouTube.
  • Answerthepublic.com – to strona internetowa, która umożliwia wygenerować listy fraz i pytań na podstawie wpisanego zapytania do wyszukiwarek Google i Bing.
  • Google Trends – ważne narzędzie do badania sezonowości fraz. Można w nim analizować trendy wpisywanych fraz do wyszukiwarki Google od 2004 roku i ustalić zakresy dat. Zapytania tego typu można zawęzić również do lokalizacji jak i tematu, do którego zapytanie będzie nawiązywać.
  • Quora – portal społecznościowy w internecie z pytaniami i odpowiedziami. Możesz na nim napisać post na nurtujące Cię zagadnienie, a jego użytkownicy postarają Ci dogłębnie na nie odpowiedzieć. Świetnie sprawdza się do zadawania pytań na temat problemów, jakie towarzyszą przy wykonywaniu danej czynności.
  • Reddit – portal, który jest agregatorem linków (głównie w języku angielskim). Dostarcza on informacji, jakie tematy są na topie i jakie treści na ich temat zostały już napisane.
  • Synonim.net – witryna internetowa, dzięki której dowierz się jakie synonimy są powiązane ze słowem kluczowym Twojego pomysłu na produkt lub wpisu na bloga. Wygenerowane synonimy warto poddać ponownej analizie w wymienionych w tym artykule narzędzi.

Narzędzia do wyszukiwania grup docelowych

Jeśli zechcesz promować swoje produkty w sieci warto jest trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Natomiast żeby precyzyjnie to zrobić możesz użyć do tego następujących narzędzi:

TagsFinder – to generator oraz wyszukiwarka hasztagów. Narzędzie to pozwala dopasować 30 najlepszych hasztagów na podstawie słów kluczowych. Jeżeli zapragniesz promować w mediach społecznościowych swój fanpage, to to narzędzie może w dużej mierze Ci pomóc.

Wyszukiwarka Facebook – pozwala ona po wpisaniu naszej nazwy grupy docelowej przefiltrować społeczności grup, do których należą użytkownicy. Wykorzystując jej filtry wyniki wyszukiwania mogą być zwrócone nawet w danej lokalizacji.

SimilarWeb – to narzędzie umożliwjące na podejrzenie zarówno własnego ruchu jak i konkurencji.

Facebook Audience Insights –to narzędzie dzięki, któremu można dowiedzieć się wiele informacji na temat fanów, którzy figurują na profilu naszego fanpage. Ta platforma pozwala również  na zbadanie grupy docelowej wygenerowanej na podstawie ruchu z pixela Facebooka, czy też płatnej reklamy.

Co to jest persona i jak ją określić?

Persona, jest to inaczej klient, który posiada charakterystyczne cechy, umiejętności, wygląd, zainteresowania, wymagania i potrzeby. Przy tworzeniu persony ważną kwestią jest aby uzyskać tego typu informacje. Do najczęściej używanych sposobów pozyskiwania danych do persony zalicza się:

  • ankiety np. poprzez drogę elektroniczną
  • dane analityczne np. z Google Analytic
  • testy z użytkownikami
  • badania kontekstowe
  • wywiady z użytkownikami.

Podczas tworzenia persony warto, jest zdobyć takie informacje jak:

  • środowisko w jakim przebywają użytkownicy
  • dane demograficzne lub krótka biografia postaci
  • technologię z jakiej korzysta użytkownik (np. tablet, telefon, laptop itp.)
  • potrzeby
  • frustracje.

Dlaczego sporządzenie persony jest tak ważne?

Persona stanowi doskonałe źródło informacji w trakcie sporządzania oferty produktowej lub też funkcjonalności produktu. To właśnie dzięki niej możemy lepiej dotrzeć do potrzeb naszego odbiorcy.

Jak znaleźć niszę na Allegro?

Kiedy zdecydujesz się na sprzedaż na Allegro, zapoznaj się wówczas z takimi narzędziami jak TradeWatch oraz TradeAnalytics. Pozwolą Ci one sprawdzić, jakie panują trendy na tej platformie. Dzięki przeprowadzeniu analizy będziesz wiedzieć, jaką kategorię przeglądają często inni użytkownicy.

Jakie są zalety znalezienia odpowiedniej niszy?

Do tych zalet zalicza się:

  • brak rywalizacji z „gigantami rynku”
  • stosunkowo małe zainteresowanie twoim produktem przez konkurencję
  • wąska specjalizacja
  • szybki rozwój
  • niskie koszty marketingowe
  • wprowadzenie ceny na własnych zasadach
  • budowa lojalności klientów.

Jakie są wady znalezienie odpowiedniej niszy?

Do tych wad zalicza się:

  • możliwość zmian potrzeb klientów
  • ryzyko utraty popytu na produkt lub usługę
  • mała skala działania.

W jaki sposób możesz wyróżnić swój produkt?

Do sposobów na wyróżnienie produktu zalicza się:

  • unikalny wygląd
  • opis historii powstania produktu
  • dobrze opisana oferta
  • dodatkowy bonus.