Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

Jak wymyślić nazwę firmy?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnej firmy zastanawia się nad ułożeniem nazwy firmy. Trafny wybór nazwy firmy powinien być powiązany z jej celami i przesłaniem skierowanym do klientów. Częstym zjawiskiem jest, że przyszli przedsiębiorcy głowią się nad wpadającą w ucho nazwą swojego przedsiębiorstwa. Jeżeli i Ty znajdujesz się w tego typu sytuacji, to ten artykuł pomoże Cię nakierować do rozwiązania Twojego dylematu.

Nazwa firmy, jako skrótowiec (akronim)

Akronim powstaje z połączenia skrótów dwóch lub więcej słów. Jeżeli przemawia do Ciebie ta metoda możesz spróbować ułożyć nazwę firmy od skrótu własnego imienia i nazwiska. Przykładowo firma Marcina Kowalskiego mogła by się nazywać „Markow”. Jeżeli zaś Twoja firmę będziesz dzielić udziały ze wspólnikiem warto jest zastanowić się nad połączeniem skrótów dwóch imion lub nazwisk. Przykładowo wspólnicy nazywają się Marcin Kowalski i Maciej Nowak. Nazwa firmy może brzmieć w takim przypadku „Marmac” lub „Kownow”.

Ksywka, jako nazwa Twojej firmy

Jeżeli planujesz otworzyć własną działalność gospodarczą i masz jakąś ksywkę, wówczas warto jest ją użyć do nazwy firmy. Ksywka w pewien sposób zbudowała już Ci w jakiś sposób markę osobistą, a powielanie jej do usług może spowodować, że wiadomość o otwarciu Twojej firmy rozejdzie się wirusowo. Jeżeli Twój biznes będzie działał np. w branży gastronomicznej, a Twoja ksywka to „Pinki”, możesz wówczas nazwać firmę „U Pinkiego”, albo „Knajpa Pinkiego”.

Imię bohatera z Biblii lub mitologii może stanowić nazwę Twojej firmy

Szukając nazwy firmy można zawsze posiłkować się literaturą. Cenne nazwy można znaleźć w takich zacnych księgach, jak Biblia czy też mitologia grecka. Przykładowo, jeśli masz zamiar założyć firmę produkującą np. zapałki lub zapalniczki to trafną nazwą może okazać się „Prometeusz”.

Zapożyczone słowa z języka obcego

Wiele firm tworzy nazwy zapożyczając słowa z języka obcego. Warto zwrócić uwagę, że dużo osób zna znaczenia słów np. z języka angielskiego, dlatego też układając tego typu nazwę warto jest zadbać o to by kojarzyła się ona w sposób pozytywy. Jeśli zastosujesz się do tej zasady, ocieplisz pierwsze wrażenie Twojej firmy.

Dodanie do nazwy końcówkę „ex”

Wymyślając nazwę możesz zastosować uciętą nazwę firmy różne połączenia z końcówką „ex”. Do wzorów tego typu mogą zaliczyć się:

  • fragment imienia + „ex” (np. Marex)
  • fragment nazwiska + „ex” (np. Kowalex)
  • fragment ksywki + „ex” (np. Pinex)
  • fragment słowa branżowego + „ex” (np. Hydroex).

Nadanie imienia lub nazwiska założyciela firmy

Imię może być doskonałą nazwą firmy. Wymyślając nazwę Twojego przedsiębiorstwa, możesz nawet pozwolić sobie na jego zdrobnienie. Jeżeli chodzi o nazwisko to także nie stoi nic na przeszkodzie, aby było ono nazwą firmy. Ponadto możesz zastosować połączenie imienia i nazwiska. Zabieg tego typu będzie zarazem budował Twoją markę osobistą.

Nazwa geograficzna, jako nazwa firmy

Wiele firm regionalnych stosuje nazwę regionalną swojego przedsiębiorstwa od nazwy miejscowości, rzeki, góry czy krainy geograficznej. Jest to dość praktyczne rozwiązanie, które dobrze sprawdza się w kojarzeniu nazw przez potencjalnych klientów. Wystarczy, żeby ktoś zapamiętał nazwę miejscowości, w której był i dowiedział się, że istnieje firma świadcząca usługi lub produkująca wytwory z pewnością zapisze mu się to w pamięci.

Nazwa firmy, jako nazwa zwierzęcia

Dużo znanych koncernów stosuje ten sposób na nazwę własnej firmy. Nazwa ta często jest powiązana z logiem, na którym widnieje dane zwierzątko. Dzięki temu tego typu koncepcje dość szybko utrwalają się w głowie potencjalnych klientów.

Wybór słowa kluczowego, jako nazwa firmy

Jeśli planujemy otworzyć własną firmę warto jest prześledzić słowa kluczowe, jakie są stosowane w naszej branży. Wiele z nich może posłużyć nam do nadania nazwy firmy. Wiadomo zdecydować możesz się na tylko jedno takie słowo. Natomiast zbiór tego typu słów może pomóc Ci w konstruowaniu w późniejszym okresie oferty sprzedażowej.

Czym jeszcze należy się sugerować wymyślając nazwę firmy?

Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić w internecie czy nazwa firmy już nie występuj. Przede wszystkim tyczy się to naszej branży. W następnej kolejności warto jest uzyskać informacje czy nazwa i znak słowno-graficzny nie są chronione prawnie.

Do innych zabiegów, które nie powinny być pominięte podczas tworzenia nazwy firmy zalicza się:

  • omówienie nazwy ze znajomymi
  • sprawdzenie czy domena nazwy Twojej potencjalnej firmy jest wolna
  • zrezygnowanie z nazwy firmy, która jest trudna do wymowy
  • przekonanie otoczenia, że jest to trafna nazwa.

Jakie cechy jeszcze powinna mieć dobra nazwa firmy?

Do tych cech zalicza się między innymi:

  • odpowiednie skojarzenie z marką
  • nawiązywanie do branży lub grupy docelowej, czy też marki osobistej właściciela
  • dopasowanie do obszaru działalności
  • pozbawiona dwuznaczności
  • możliwie, jak najkrótsza nazwa.

Czy po uruchomieniu firmy można zmienić nazwę firmy?

Zazwyczaj modyfikację nazwy firmy możesz dokonać w dowolnym momencie, ale będziesz musiał złożyć odpowiednie dokumenty. W obecnych czasach możesz to nawet w sposób elektroniczny. Posiadając dostęp do konta firmowego w  CEIDG, wystarczy zastąpić stare dane nowymi.

Czy w nazwie firmy musi być imię i nazwisko?

Kiedy będziesz rozpoczynać działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna będzie trzeba podać imię i nazwisko do nazwy firmy. Do tej nazwy mogą być dodane też inne elementy. Natomiast w wielu przypadkach będzie można korzystać ze skróconej nazwy firmy (już bez imienia i nazwiska).

Jakie możliwości daje stworzenie dobrej nazwy firmy?

 Do tych możliwości zalicza się:

  • wyróżnienie na tle konkurencji
  • zwiększenie wiarygodności
  • przyciągnięcie zainteresowania konsumentów
  • zdobycie zaufania
  • bardzo dobre wyobrażenia na temat firmy.