Hashtag – co to jest i do czego służy?
- Dodano: 14.07.2021 - 18:48
- Autor: Jarosław
Hashtagi opanowały świat internetu, ale nie każda z osób ma świadomość, co to jest? Jeśli i Ty zastanawiasz się nad tym zagadnieniem lub potrzebujesz więcej informacji na ten temat to znak, że ten artykuł jest przeznaczony właśnie dla Ciebie.
Co to jest hashtag?
Hashtag (z tłumaczenia języka angielskiego hash – karta, tag – znacznik) to słowo lub inny ciąg znaków poprzedzony znakiem specjalnym, który znajduje się na klawiaturze na klawiszu oznaczonym „#” (na niektórych klawiaturach trzeba go wpisywać przy przytrzymaniu klawisza „shift”). Jeśli ten znak użyjesz przed danym słowem lub wyrażeniem, wówczas określamy to jako hashtag.
Gdzie znajduje zastosowanie hashtag?
Początkowo hashtag był kojarzony przede wszystkim z kodem programowania lub użyciem go do zdefiniowania kodu koloru HEX w programie graficznym oraz znajdował swoją użyteczność w niektórych komunikatorach internetowych.
Wraz z rozwojem internetu i mediów społecznościowych hashtag pojawił się również na innych platformach. Na Facebooku, Twitterze lub Instagramie hashtagi służą do grupowania różnych elementów (np. zdjęcia, posty itp.). Dzięki temu można wyodrębnić ich tematykę (np. jeśli wstawiamy zdjęcie z Aquaparku i dodamy taki znacznik jak #aquapark, każdy zainteresowany tego typu tematem będzie mógł trafić po kliknięciu w hashtag na oznaczony nim post).
W jaki sposób prawidłowo używać hashtagów?
Często dzieje się tak, że w sposób nieprawidłowy możesz użyć hashtagu, przez co Twoja docelowa interakcja nie wywoła określonego skutku. Dzieje się często tak dlatego, że może występować jakiś błąd w wykonanej przez Ciebie akcji. Do tego typu błędów można zaliczyć:
- postawienie znak „#” po wstawionej spacji. W takiej sytuacji nastąpi zaburzenie akcji, ponieważ Twój hashtag będzie wpisany w taki sposób „# aquapark” (w tym zapisie widać wyraźną spację)
- wpisanie symbolu „#” po słowie, czyli w taki sposób „aquapark#” (w tym przypadku oznaczenie słowa „aquapark” zostaje zignorowane)
Czasem mogą wystąpić również inne błędy, jakie mogą spowodować, że hashtagi będą osiągały słabą widoczność, a zalicza się do nich:
- błędy w pisowni słów (czyli użycie nieistniejącego słowa lub ciągu słów)
- dodawanie bardzo popularnych hashtagów (może to sprawić, że widoczność Twojego hashtagu pojawi się tylko na chwilę ze względu na powstanie nowych postów lub zdjęć oznaczonych tymi samymi słowami co Twoje)
- brak słów, które są popularne w wynikach wyszukiwania
- brak wprowadzania nowych fraz (te działania mogą spowodować znudzenie u odbiorców)
- zaburzenie komunikatu nadmierną liczbą hashtagów
Jakie są najpopularniejsze strony, na których można używać hashtagów?
Do grupy najpopularniejszych portali, w których stosuje się często hashtagi, zalicza się:
- Youtube
- Tik Tok
Dlaczego ważne jest stosowanie hashtagów?
Dzięki stosowaniu hashtagów w mediach społecznościowych docierasz do większej grupy odbiorców. Stosowanie tej metody stanowi darmową promocję dla Twojego fanpage lub strony www. Do innych zalet stosowania hasthagów można zaliczyć takie aspekty, jak:
- budowa marki
- ułatwienie znajdowania informacji przez użytkowników
- zastosowanie, jako narzędzia do monitorowania skuteczności kampanii
- odkrycie nowych trendów
Czy hashtagi są popularne?
Oczywiście, że „tak” dlatego też można je często spotkać przy reklamie na ulotkach, w telewizji, prasie, radiu oraz internecie. Popularność hashtagów jest duża, ponieważ wiele osób na świecie nosi przy sobie telefon komórkowy i ma dostęp do internetu, a to wystarczy do szybkiego wyszukiwania tego typu informacji.
Jakie są dobre zasady tworzenia hashtagów?
Jeżeli tworzysz hashtagi w mediach społecznościowych, zastosuj się do następujących zasad. Należą do nich:
- użycie łatwego hashtagu do zapamiętania
- proste sformułowanie hashtagu
- jeśli nie jest tajemnicą, skąd piszesz, dodawaj także lokalizację
- grupuj swoje hashtagi także z innymi bardziej znanymi
- zastosowane hashtagu nawiązującego do przekazu, jaki dajesz poprzez zdjęcie lub wpis
Czy hashtag to imię?
Z pewnością przynajmniej jedna z dziewczyn na świecie nosi imię Hashtag. Ludzie w Stanach Zjednoczonych potrafią swoje dzieci nazywać różnymi imionami. Tak stało się też jesienią 2012 roku w USA.