Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

Darmowe sposoby promocji strony www w internecie

Kiedy rozpoczynasz przygodę z pisaniem bloga lub strony internetowej chciałbyś uniknąć jak najmniejszego ryzyka związanego z wydawaniem dodatkowych pieniędzy na jego promocję. W takich sytuacjach warto, jest poszukać dobrych rozwiązań, które pozwolą Ci na bezpłatne zareklamowanie Twojej strony www w sieci. Jeżeli dysponujesz kilkoma minutami, zaczerpnij wiedzy na ten temat w tym artykule.

Media społecznościowe

Widoczność w social mediach, jest to bardzo sprawdzony i zarazem prosty sposób, by rozpocząć przygodę z promocją własnej strony internetowej lub bloga. Zakładając profil Twojej marki na Faceboku, Instagramie, Linkedinie lub Youtube nie obciąża to, kieszeni użytkownika. Pamiętaj jednak o tym, że działania marketingowe w mediach społecznościowych mogą pochłonąć dużo czasu.

Natomiast jeśli masz już opracowaną strategię, sprecyzowaną grupę docelową i pomysł, jaką wartość dać potencjalnym użytkownikom przystąp do działania. Pamiętaj jednak, że niekiedy na zadowalające efekty w budowaniu społeczności na tego typu portalach czeka się miesiącami. Trzymaj się swoich sztywnych zasad, dzięki którym Twój profil powinien osiągnąć większą popularność. Jeśli masz problem z ich ustaleniem tych zasad to, odpowiedz sobie na następujące pytania:

  • czy jesteś autentyczny w tym co publikujesz?
  • czy Twoje treści są przydatne, interesujące oraz mają wartość dla Twoich obserwujących?
  • czy angażujesz w jakiś sposób swoich fanów?
  • czy doceniasz zaangażowanie osób, które śledzą Twój profil?
  • czy publikujesz takie treści, które lubią Twoi fani?
  • czy jesteś daleki od naciągania rzeczywistości?
  • czy Twoja społeczność chętnie komentuje Twoje wpisy?
  • czy analizujesz aktywność użytkowników Twojego profilu lub kanału?

Gdy już odpowiedziałeś sobie na te pytania i któraś z odpowiedzi była na słowo „nie” to, w takim przypadku masz pole do nadrobienia zaległości.

Portale ogłoszeniowe

W naszych czasach można spotkać wiele portali ogłoszeniowych, ale aby w nich zaistnieć w jak najbardziej skuteczny sposób wskazane, jest zadbać o następujące czynności:

  • przeczytać regulamin portalu
  • stworzyć do każdego z portali unikalny opis naszego ogłoszenia
  • przesłać zdjęcia, które ukazują realny produkt lub wykonywaną usługę
  • zadbać o wybór odpowiedniej kategorii naszego produktu, lub usługi

Newsletter

Bardzo popularną i skuteczną metodą docierającą do użytkowników budowanie bazy mailingowej za pomocą newslettera. Żeby rozpocząć przygodę z tego typu formą marketingu, powinieneś na początku dopełnić formalności związane z RODO.

Następnym krokiem, który jest wskazany to wbudowanie formularza newslettera na stronę prowadzoną przez Ciebie. Jeśli już wszystko odpowiednio zostało przez Ciebie skonfigurowane, to czas, aby popracować nad tworzenie do niego treści. W takim przypadku warto, jest poczytać trochę więcej na temat copywritingu.

Google Maps i Google Moja firma

Ta metoda jest skierowana do posiadaczy firm, lecz może i Ty będziesz lub już jesteś posiadaczem własnego przedsiębiorstwa, dlatego też może Cię zaciekawić. Bardzo duża rzesza użytkowników szuka informacji w wyszukiwarkach, a obywatele naszego kraju polubili w szczególności wyszukiwarkę Google. Dlatego też, jeśli prowadzisz firmę bardzo ważnym elementem, jest dodanie wizytówki firmy do Google Maps i Google Moja Firma.

Możesz dzięki temu zdobyć większy ruch na Twojej stronie, dzięki czemu kontakty z prowadzoną przez Ciebie firmą wzrosną. Uruchomienie takiej wizytówki jest bezpłatne, ale często bywa tak, że po wypełnieniu danych będziesz musiał oczekiwać parę dni na kod weryfikacyjny. Samo jego wprowadzenie to prosta czynność, która będzie wytłumaczona w liście, jaki do Ciebie dotrze.

Artykuły gościnne

Wiele blogerów chętnie pisze artykuły gościnne, ale zanim oni rozpoczną to, robić muszą dotrzeć do potencjalnego blogera, który umożliwi im gościnną publikację. Zanim zaczniesz, pisać publikację na innego bloga zwróć uwagę na kilka elementów, do których należy zaliczyć:

  • Dotarcie do potrzeb blogerów i czytelników
  • Pisanie artykułu, który będzie dostosowany zarówno pod wyszukiwarki, jak i dla użytkowników
  • Zwrócenie uwagi na to, by był zachowany szacunek odbiorcy
  • Prześledzenie zapotrzebowania na pisany przez Ciebie temat
  • Krótki wstęp na temat tego, czym się zajmujesz
  • Zaproponowanie zamieszczenia linku kierującego do Twojego bloga lub strony www
  • Komentarze na innych blogach

Sugerowanym ruchem, który możesz zrobić, aby zwiększyć popularność własnej strony internetowej to komentowanie innych blogów. Przeprowadź analizę blogów i wybierz te, które pozwolą zostawić Ci link. Te zabiegi sprawią, że inni użytkownicy będą trafiać także na Twój blog lub stronę www.

Pamiętaj, że bardzo ważnym detalem za nim zostawisz komentarz na cudzym blogu, jest przeczytanie „od deski do deski” artykułu. Kolejnym krokiem jest merytoryczna wypowiedź, która powinna otworzyć Ci drzwi do zatwierdzenia na nim Twojej wypowiedzi.

Udzielanie się na forach dyskusyjnych

Doskonałym źródłem ruchu, jaki może prowadzić do Twojej strony www, są fora dyskusyjne. Z kolei, aby społeczność danego forum Cię polubiła, nie powinieneś masowo spamować jej linkami. Najważniejszą czynnością, jaką możesz wykonać, jest również udzielanie merytorycznych wypowiedzi na takich forach. Następnie jak uzyskasz przychylne oko innych forumowiczów, dodaj link do profilu i sygnaturki. W kolejnych postach pozwoli Ci to na bezpłatną promocję Twojej strony.

Katalogi stron internetowych

Właściwym miejscem do reklamy stron www są przeznaczone do tego katalogi stron internetowych. Pozwalają one na dodanie unikalnego opisu (wraz z linkiem) Twojej strony firmowej lub bloga. W internecie istnieją katalogi moderowane i niemoderowane. Zaleca się, abyś korzystał z tych moderowanych, ponieważ lepiej jest postawić na jakość niż na byle co. Moderator takiego katalogu zazwyczaj także będzie zwracał uwagę na unikalność Twojego wpisu.

E-book

E-booki cieszą się bardzo dużą popularnością wśród internautów. Ich autorzy często wykorzystują elektroniczne publikacje do budowy własnego wizerunku. Mogą posłużyć również do promocji strony internetowej. Podczas ich tworzenia wystarczy poruszyć temat związany z Twoją witryną www i odesłać do jej adresu url (czyli adresu strony www wpisywanego do przeglądarki), aby rozpocząć jej promocję.

E-booki można sprzedawać, jak i również dołączać bezpłatnie do newsletterów. W sieci istnieją również platformy, gdzie można zamieszczać tego typu pliki (np. chomikuj.pl).