Copywriting
- Dodano: 28.06.2021 - 16:23
- Autor: Jarosław
Wiele osób w sieci rozpoczynających swoją przygodę z zarabianiem pieniędzy nie zwraca uwagi na copywriting. Dla niektórych ludzi to słowo nie jest znane.
Co to jest copywriting?
Copywriting jest to sztuka pisania teksów na potrzeby publikacji tekstów reklamowych. Choć ta forma przekazywania informacji jest często niedoceniana przez laików dlatego, iż twierdzą oni, że jest to „bułka z masłem” to jednak dobrze napisany tekst powoduje, że czytelnik chętniej wykona jakąś akcję.
Kto to jest copywriter?
Copywriter jest to autor, który pisze teksty reklamowe. Jego treści mogą być wykorzystywane przy reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych, internetowych oraz wszelkich materiałach promocyjnych (np. ulotki, broszury, katalogi itp.)
Co to jest webwriting?
Webwriting jest to tworzenie artykułów tekstowych, które są przeznaczone do publikacji w internecie. Dobry tekst o charakterze webwritingu powinien charakteryzować się kilkoma kwestiami stylistycznymi, do których zalicza się: zwięzłość, rzeczowość, prostotę i konwersacyjność.
Natomiast przygotowana publikacja na potrzeby internetu powinna być przejrzysta i hipertekstowa (czyli powinny być zawarte w niej linki, które mogą zainteresować potencjalnego czytelnika).
Kto to jest webwriter?
Webwriter to osoba, która łączy cechy copywritera i specjalisty ds. marketingu internetowego. Webwriter jest odpowiedzialny za odpowiedni dobór treści i jej układu na stronie www. Do jego zadań często zalicza się pisanie się, jak i również tworzenie opisów na potrzeby sprzedaży internetowej, pisanie artykułów eksperckich, tworzenie treści SEO oraz newsletterów. Osoba odpowiedzialna za webwriting czasem też świadczy usługi prowadzenia webinarów i nagrywania tekstów na potrzeby podcastów lub filmów promocyjnych.
Copywriting – jak zacząć?
Do najczęstszych sposobów rozpoczęcia swojej pracy z copywritingiem zalicza się:
- Blogowanie,
- Zostanie freelancerem,
- Praktyki lub staż w agencji reklamowej,
- Ogłoszenie swoich usług na portalu ogłoszeniowym lub giełdzie tekstów,
- Własna działalność gospodarcza.
Co to jest content marketing?
Content marketing w rozumieniu potocznej definicji języka polskiego jest to marketing treści, który często jest określany jako rodzaj strategii marketingowej w internecie. Celem content marketingu jest przyciągnięcie uwagi stałego grona odbiorców. Realizując strategię marketingową w sieci, należy prowadzić takie działania, które spowodują stałą więź z potencjalnym klientem.
Jakie należy podjąć działania, gdy chcesz stosować content marketing?
Do podstawowych działań content marketingu zalicza się:
- prace związane z kreowaniem i publikowaniem interesującego tekstu,
- przyciągnięcie uwagi docelowej grupy klientów,
- budowa wizerunku oraz dbanie o zaangażowanie naszej grupy klientów.
Bardzo ważnym elementem content marketingu są działania polegające na rozpowszechnianiu tych treści w internecie. Można to robić za pośrednictwem innych stron i blogów, zostawiając na link prowadzący do strony, którą promujemy. Do innych form promocji stworzonych treści przez autora zalicza się: nagrywanie filmików, prowadzenie webinarów, tworznie prezentacji multimedialnych lub wykresów czy infografik. Nie powinno się również pomijać promocji strony w mediach społecznościach i forach dyskusyjnych. Zaletą tych form promocji jest tylko i wyłącznie inwestycja naszego czasu, wiedzy i umiejętności, więc nie trzeba za te działania dodatkowo płacić.
Co to jest SEO copywriting?
SEO copywriting to rodzaj copwyritngu, który skierowany jest do pisania tekstów zarówno na potrzeby wyszukiwarek internetowych, jak i użytkownika. Jeśli copywriter ma wiedzę z zakresu SEO, może pomóc poprzez napisanie odpowiedniej treści na potrzeby internetu podwyższyć pozycję strony www w wyszukiwarce.
Kto to jest SEO copywriter?
SEO copywriter to osoba, która umie pisać teksty internetowe zarówno na potrzeby poprawienia widoczności w wyszukiwarkach internetowych, jak i też czytelnika.
Jak pisać teksty SEO?
Ważnymi elementami dobrych treści SEO są nagłówki. Tworząc taką treść, wskazane jest rozpocząć budowę takiego artykułu właśnie od nagłówków. Nagłówki są najczęściej skanowane przy przeglądaniu strony przez użytkowników. Twórcy wyszukiwarek internetowych o tym dobrze wiedzą, dlatego też słowa kluczowe zawarte w tego typu znacznikach zawierających treść są bardziej brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek.
Kolejną kwestią, na którą warto, jest zwrócić uwagę to akapity, wylistowania i zdjęcia. Te wszystkie elementy są przyjazne dla robotów wyszukiwarek. Publikując obrazek w artykule zalecane, jest uzupełnić jego opis alternatywny. Istotną rolę też odgrywa szerokość tekstu. Proponowany rozmiar, który jest przyjazny dla oka i wynosi 500 pikseli. Natomiast tekst dobrze wpadający w oko powinien nie zawierać więcej niż 7-8 linijek w akapicie.
W jaki sposób dobierać słowa kluczowe?
Zaleca się użyć tylko raz nagłówka poziomu pierwszego, czyli „<h1>”. Następnym krokiem jest przynajmniej w jednym nagłówku powtórzenie słowa kluczowego, ale w takiej formie, żeby nie zduplikować nagłówka. W treści z poziomu akapitu lub wylistowania tekstu możesz również użyć słowa kluczowego, na którym zależy Ci, aby artykuł się ukazywał wyżej w wynikach wyszukiwarki. Możesz takie słowo lub zdanie nawet wytłuścić za pomocą np. znacznika „<strong>”. Ważną kwestią jest, aby zbyt nachalnie nie powtarzać słowa kluczowego, jakie jest dla Ciebie ważne. Kiedy chcesz je parokrotnie powtórzyć w akapicie to, staraj się użyć w takiej sytuacji jego synonimu.
Jak długi powinien być artykuł na stronie www?
Wskazanym długością, która opisuje artykuł na stronie www, jest to długość nie mniejsza niż 2500 znaków ze spacjami. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to, zaleca się użyć w opisie przedmiotu przynajmniej 1500 znaków ze spacjami treści. Warto mieć na uwadze, że im dłuższy tekst to dłuższy zazwyczaj jest pobyt użytkownika na stronie, co pozytywnie wpływa na zmniejszenie odrzuceń konwersji. Dzięki temu współczynnikowi i wartościowej treści strona może pozycjonować się lepiej.
Co możesz zyskać dzięki wdrożeniu strategii content marketingowej?
Zdecydowanie dzięki odpowiednim zabiegom content marketingowych możesz zwiększyć ilość zapytań na stronie. Dobrze wytłumaczone zagadnienia mogą także prowadzić do tego, że klient będzie miał mniej pytań do Ciebie, ponieważ jego obiekcje za pośrednictwem dobrej treści zostały rozwiane. Pozwoli Ci to na sprawniejsze domknięcie sprzedaży. W ten sposób zaoszczędzisz więcej czasu, a klient będzie miał do większe obeznanie związane z upatrzonym produktem.
Jaki jest jeden z najskuteczniejszy modeli pisania tekstów?
Jednym z często używanym i skutecznym modelem pisania tekstów przez copywriterów jest model AIDA. Jest to skrót, który określa:
A – przyciągnąć uwagę (attention),
I – wzbudzić zainteresowanie (interest),
D – wywołać potrzebę posiadania (desire),
A – skłonić do działania (action).
Model AIDA jest utożsamiany za ponadczasową technikę marketingową. Jest ona często uważana za niezwykle przydatną metodę tworzenia treści w reklamach. Jej stosowanie warto mieć na uwadze przy tworzeniu treści reklamowych.
Częste błędy copywriterów?
Do najczęstszych błędów copywriterów zalicza się:
- slogany z zaklęciami, które są powtarzane prawie na każdej stronie (zaliczyć do nich można np. „Jesteśmy firmą z tradycjami”, „Gwarantujemy miłą i fachową obsługę klienta”, „Nasza firma oferuje klientom wyroby najwyższej jakości” itp.),
- teksty pisane, tylko aby treść została przetworzona przez roboty wyszukiwarek i zaindeksowana,
- życie w przeświadczeniu, że nagłówki nie są ważne,
- stosowanie najwyższego stopnia przymiotnika zamiast opisania konkretnych funkcjonalności,
- używanie słów nieznanych użytkownikowi,
- brak researchu,
- niezastosowanie fraz kluczowych,
- stosowanie bardzo rozbudowanych zdań, które postrzegane są przez czytelnika jak lanie wody,
- brak wizualizacji,
- używanie niezrozumiałych słów dla odbiorcy,
- niesformatowany tekst.
Dlaczego copywriterzy są potrzebni?
Przede wszystkim copywriter za pośrednictwem stworzonych przez niego treści jest w stanie poprowadzić klienta od punktu pomocy wyboru produktu do jego zakupu. Każdy, kto prowadzi sprzedaż, wie, że treść jest ważna. Przekaz niesiony przez nią może na długo utrwalić się w pamięci klientowi. Ważna jest więc w niej merytoryka i rozwiązanie problemów konsumenta. Jeśli więc sprzedasz mu solidny towar, którego będzie znał przeznaczenie i zasady użytkowania to z miłą chęcią może trafić do naszego sklepu po zakupy kolejny raz.