Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

Affiliate marketing

Bardzo popularnym sposobem pracy bez wychodzenia z domu jest affiliate marketing. Jest to bardzo korzystna forma dla reklamodawców, których celem jest wygenerowanie większej sprzedaży. Polega on na tym, że wydawcy (czyli np. blogerzy i influancerzy) docierają do swoich odbiorców z reklamą, którą opłacają reklamodawcy. Ten rodzaj promocji jest zazwyczaj prowizyjny, więc opłaca się on z każdej ze stron.

Czym jest affiliate marketing?

Affiliate marketing (czyli marketing afiliacyjny) polega na promowaniu produktów bądź usług na różnych portalach internetowych i w social mediach. Promującymi produkty są wydawcy, którzy reklamują wyselekcjonowane przez siebie produkty i usługi na obszarach swoich stron internetowych lub portalach, w których możliwa jest tego typu reklama. Proces reklamowy w tego typu sytuacjach polega na klikaniu w reklamy za pomocą linku afiliacyjnego. Taki link może być zamieszczony, w krótkiej informacji tekstowej, bądź też w banerze reklamowym.

Co to są linki afiliacyjne?

Link afiliacyjny to narzędzie stosowane w affiliate marketingu za pośrednictwem, którego mierzony jest ruch, jaki jest generowany przez wydawców dla stron reklamodawców. Dzięki linkom afiliacyjnym sieć afiliacyjna może wykazać wygenerowany ruch i akcję wydawcom, którzy otrzymają za te czynności wynagrodzenie prowizyjne.

Affiliate marketing – jak to funkcjonuje?

W najprostszy sposób tego działania można opisać tak:

  • Reklamodawca udostępnia link tekstowy lub w postaci banneru reklamowego sklepu internetowego, a wydawca promuje go w swoich źródłach online. Następnie klient dokonuje zakupu z polecenia wydawcy.
  • Jeżeli ten proces dojdzie do skutku, to wydawca zarobi pieniądze od reklamodawcy. Ten proces działa obopólnie, ponieważ reklamodawca zarabia na zwiększeniu sprzedaży za pośrednictwem rekomendacji wydawców.
  • Reklamodawcy, aby bardziej zaangażować wydawców do promowania konkretnych produktów przekazują wydawcom kody rabatowe, które uatrakcyjniają oferty produktowe. Dzięki temu odbiorcy produktów chętniej skłaniają się na ich zakup.

Dlaczego warto skorzystać na affiliate marketing?

Z punktu widzenia wydawców jest to:

  • dochód pasywny (który polega na tym, że raz wykonana praca przynosi kilkukrotne korzyści, nawet do końca życia)
  • pośrednictwo (warto w takim momencie pamiętać, że osoba polecająca produkt nie jest odpowiedzialna za ich dystrybucję lub ewentualne uchybienia)
  • praca w dowolnym miejscu i o dowolnej porze
  • pracując, jako wydawca nie ponosisz dodatkowych kosztów (poza wykupionym serwerem i domeną, jeśli ją posiadasz) związanych z promocją produktów
  • masz wybór produktów, które promujesz i sam podejmujesz decyzje, jakie wpłyną na wybór ich promocji
  • jesteś rozliczany za efekt, a nie za stawkę godzinową
  • tworząc, własne treści budujesz ich pozycję w Google lub innych wyszukiwarkach

Kto powinien zainteresować się marketingiem afiliacyjnym?

  • Influencerzy
  • blogerzy
  • właściciele serwisów tematycznych
  • osoby posiadające bazy mailingowe
  • ludzie posiadający porównywarki cenowe
  • marketingowcy serwisów rabatowych

Jak zacząć odnosić sukcesy z affiliate marketingiem?

Do tych metod mogą należeć:

  • nawiązywanie i rozwijanie relacji wydawców z odbiorcami
  • polecanie znajomych produktów
  • korzystanie z różnych źródeł promocji
  • dobór korzystnych kampanii
  • śledzenie obowiązujących trendów

Jakie źródła ruchu można stosować w marketingu afiliacyjnym?

Promując, marketing afiliacyjny można korzystać z wielu źródeł, do których zaliczają się między innymi:

  • własna strona internetowa lub blog
  • strona partnerska, która jest stworzona z myślą o promocji marketingu afiliacyjnego
  • newsletter
  • bezpośrednie wiadomości e-mailowe, w social mediach i komunikatorach internetowych

Czy mogę, dorobić na marketingu afiliacyjnym tworząc, filmy na Youtube?

W dzisiejszej dobie internetu ciężko jest się wybić zwykłej osobie w social mediach lub poprzez kanał Youtube. Ważną czynnością, którą możesz zastosować, aby uzyskać korzyści z afiliacji, jest zamieszczanie linków polecających programy partnerskie w opisach lub komentarzach. Za sprawą tych zabiegów powinieneś uzyskać adekwatną prowizję za polecany produkt.

Jakie są wady i zalety marketingu afiliacyjnego?

Do zalet zaliczamy takie postulaty jak:

  • nie ma konieczności tworzenia produktu ani usługi
  • nie musisz się martwić, o sprawy logistyczne (np. magazynowanie i wysyłkę)
  • do pracy wystarczy Ci internet z dowolnego miejsca na ziemi
  • opracowując, dobrą strategię, możesz uzyskać dochód pasywny
  • bardzo niskie koszty wejścia


Do wad marketingu afiliacyjnego zaliczamy:

  • dużej cierpliwości i determinacji w działaniach
  • braku ingerencji w reklamowany produkt lub usługę
  • stosunkowo dużą konkurencję
  • brak pewności, że każdy zakup będzie zaakceptowany przez reklamodawcę
  • brak wiedzy w marketingu internetowym może doprowadzić do zniechęcenia i słabych efektów
  • możliwość zniknięcia w najmniej oczekiwanym momencie reklamodawcy z sieci afiliacyjnej

Jakie istnieją 4 typy wydawców afiliacyjnych?

Do wydawców afiliacyjnych przypisuje się 4 typy osobowości, a należą do nich:

„Leniwiec”, który przypisywany jest do pierwszej grupy osób zaintrygowanych programami partnerskimi w internecie. Taka osoba z miłą chęcią zapisuje się do sieci afiliacyjnych, a nawet należy do kilku z nich. Charakterystyczną cechą „leniwców” jest fakt, że nie robią oni prawie nic aby ich działania włożone w promocję programów afiliacyjnych miały jakiś rozsądek.

„Na łatwiznę” to druga grupa osób, których interesuje trywialny sposób zarobku. Często posuwają się oni do kopiowania treści z innych stron, aby sprawić wrażenie serwisu, często aktualizującego. U tej grupy osób można zaobserwować stosowanie masowych duplikatów witryn, które są umieszczone pod różnorodnymi adresami url.

„Pasjonaci” to grupa osób z ogromną wiedzą. Ich cechą jest pracowitość, albowiem zrobią oni wiele by zarobić konkretne pieniądze na programach afiliacyjnych. Zaangażowanie i wiedza to dewiza tych osób. Dlatego właśnie Ci ludzie mają szansę osiągnąć w branży afiliacyjnej duży sukces.

„Portale” łączą one różnorakie strony o określonej tematyce, które są przypisane najczęściej w obrębie jednej domeny. Dzięki swojej wszechstronności mają perspektywę, która daje możliwość targowania oferty.

Affiliate marketing – czy warto?

Sprzedaż internetowa stała się w przestrzeni paru lat na tyle powszechna, że coraz to więcej Polaków sięga po zakupy do sklepów internetowych lub innych platform sprzedażowych online. Wiele osób ma za sobą dużą liczbę zadowalających transakcji.


Pomyśl, ile razy penetrowałeś internet, gdy wyskoczyła Ci reklama z produktem, który kupiłeś lub miałeś chęć kupić. Właśnie w takich momentach prawdopodobnie działał affiliate marketing. Działania te sprawiły, że Twoje oczekiwania zostały spełnione. Zadaj więc sobie pytanie, czy chciałbyś w ten sposób wpływać na decyzje zakupowe Klientów, do których dociera reklama z sieci afiliacyjnych? Jeśli Twoja odpowiedź jest na „tak”, to przystąp jako wydawca do sieci afiliacyjnej już dziś!