Zarabianie w internecie

Blog o zarabianiu pieniędzy online…

25 czynników skutecznej oferty

Wielu marketingowcom i osobom zarabiającym w internecie „spędza sen z powiek”, właściwe napisanie oferty usługi lub produktu, która znajduje się na ich stronie internetowej. Jeżeli i Ty czujesz, że ten temat Ciebie dotyczy, to wiele wskazówek otrzymasz w tym artykule.

Pisz zrozumiale dla odbiorcy

Wiele osób stosuje w swoich artykułach określenia bardzo techniczne lub branżowe. Jeśli i w Twojej ofercie zachodzi to zjawisko wówczas, powinieneś z tym skończyć. Dobra oferta to zrozumiała oferta. Trudne słowa wymagają większych działań po stronie internauty. Często może się zdarzyć, że nawet jak już jest zainteresowany Twoją ofertą i nie zrozumie jakiegoś słowa w poszukiwaniu jego znaczenia, może przenieść się na inną stronę. Wtedy zachodzi ryzyko trafienia do Twojej konkurencji. A tego chyba nie chcesz?

Jeżeli już musisz użyć w swojej ofercie słowa technicznego lub trudnego do zrozumienia dla potencjalnego klienta, postaraj się pokrótce wytłumaczyć sens tego wyrażenia. Następnie napisz jaki wpływ, ma ono na produkt (najlepiej, jak to byłaby korzyść, która zamieni się w wartość dla klienta). Zamieniaj więc dane techniczne w język korzyści.

Ustal cenę okazyjną

Bardzo duża grupa internetowych kupujących to „łowcy okazji”. Warto więc dla nich przygotować jakąś promocję, która jest określona czasowo. Przy tego typu ofercie możesz umieścić również zegar, który odlicza czas do końca promocji oferty. Presja czasu często również powoduje większe zainteresowanie produktem i podnosi konwersję sprzedaży.

Twórz akapity co 5-6 wierszy i nie twórz zbyt szerokiej kolumny

Żeby tekst był przejrzysty, zaleca się stosować akapity co 5-6 wierszy lub stosować wylistowania (z długością, których również nie należy przesadzać). Ponadto zalecaną szerokością jest nieprzekraczanie 600 pikseli. Zapaćkana strona tekstem bez podziału na odstępy i akapity oraz zajmująca całą szerokość monitora jest mało atrakcyjna dla oka i często zniechęca odbiorcę do czytania. Tobie przecież chodzi o to, żeby ktoś przeczytał stworzony tekst, prawda?

Stosuj nagłówki i śródtytuły

Ważnym aspektem udanego tekstu jest stosowanie nagłówków i  śródtytułów. To właśnie one upiększają pisany tekst i pozwalają we właściwy sposób skanować okiem najważniejsze elementy. Często zdarza się, że użytkownik, który ma przeczytać pełną treść najpierw, skupi się na czytaniu nagłówków.

Pisząc ofertę prowadź rozmowę z odbiorcą

Kiedy zdecydujesz się pisać ofertę, zwróć uwagę na to, by prowadzić z odbiorcą rozmowę. Twoje nagłówki i śródtytuły powinny być skonstruowane tak, aby były pytaniem lub akcją do wykonania przez odbiorcę. Zachęci go to do spontanicznego podążania za tekstem. Ten styl pisania często wznieca także ciekawość u czytelnika.

Pisz zmysłowo

Ponieważ Twoimi odbiorcami mogą być ludzie, kierujący się różnymi bodźcami zmysłów warto, jest odwołać się do kwestii, które pobudzą wzrok, słuch, zapach i czucie. Ten trik spowoduje, że wyobraźnia klienta z pewnością się pobudzi.

Odnieś się do wyglądu produktu

Opisując, ofertę warto, jest zwizualizować go potencjalnemu odbiorcy, tak jak najlepiej potrafimy. Oprócz niezbyt nachalnego opisu powinny posłużyć nam do upiększenia naszego tekstu oferty zdjęcia produktu lub usługi. Jak wcześniej wspomnieliśmy, odbiorcy lubią, jak im działa się na zmysły. Dlatego też produkt powinien być wyeksponowany na zdjęciach w najlepiej możliwym sposobie, jaki istnieje. Pamiętać należy przy tym, by zachował swoje naturalne walory (tak, aby nie były one przekłamane).

Opisz klientowi, w jaki sposób opakujesz mu produkt

Ważną kwestią dla niejednego klienta stanowi sposób pakowania produktu i jego wysyłki. Kupujący często zwracają uwagę na czas dostawy przesyłki. Dla niektórych dużą rolę odgrywa też fakt, czy towar zostanie w sposób dyskretny zapakowany.

Napisz w ofercie, w jaki sposób zmieni się życie dzięki sprzedawanemu produktowi

Jeżeli zawrzesz w ofercie pozytywne aspekty produktu dające realną wartość dla klienta, to istnieje duża szansa, że zaskarbisz jego serce. Zadowolony nabywca towaru chętniej sięgnie po kolejny asortyment z Twojej oferty. Być może poleci zakupiony produkt nawet znajomemu, który będzie kolejnym klientem.

Nie używaj więcej niż 3 kolorów czcionki tekstu

Żeby tekst był przejrzysty, zaleca się nieprzekraczanie 3 rodzajów kolorów czcionki. Przekroczenie tej liczby da efekt za bardzo zmieszanego kolorystycznie tekstu i w konsekwencji doprowadzi do nieładu artystycznego. Stosowanie wielu kolorów czcionki może również spowodować rozproszenie czytelnika.

Sprawdź, czy nie masz elementów rozpraszających czytelnika

Często do stron ofertowych stosuje się  landing page (czyli stroną docelową, która jest zarazem micro stroną). Charakterystyczną cechą tego typu strony jest brak zbędnie wyeksponowanych elementów rozpraszających. Taka strona nawet często pozbawiona jest menu nawigacyjnego.

Wyróżniaj swój produkt

Aby Twój produkt się wyróżniał w odpowiedni sposób, musisz zebrać jego takie walory, których nie ma konkurencja. Prześwietl jego właściwości i cechy dokładnie i zastanów się co lepszego ma niż to, jest przeciętnie spotykane na rynku.

Napisz jaką wygodę da kupującemu Twój produkt

W dzisiejszy czasach wiele osób szuka wygody, która często kojarzona jest z relaksem i swobodą. Z kolei technologia poszła naprzód do tego stopnia, aby umożliwić tę wygodę. Pomyśl jeszcze raz, w jaki sposób Twój produkt może ułatwić komuś życie.

Daj gratisy

Wiele osób kocha bonusy. Oferując, jakiś gratis kupujący często przekonany jest, że nie przepłaca za produkt. Ponadto u niejednego z nich widnieje myśl, iż tak naprawdę oszczędza. Warto więc pamiętać o tego typu dodatku do produktu finalnego.

Umieść informację o serwisie i naprawie produktu

Klienci pragną być dobrze doinformowani, dlatego też warto, jest zamieścić informację o gwarancji i ewentualnej naprawie produktu. W opisie daj znać równie, w jaki sposób będzie odbierany i dostarczany towar. Ponadto poinformuj swojego klienta, ile wynosi długość czasu serwisowanego produktu.

Podaj klientowi dowód społeczny

Wielu klientów za nim się przekona do danej oferty lubi przeczytać w ofercie, takie informacje jak:

  • ilu klientów dana firma obsłużyła
  • jak dużo danych produktów firma sprzedała
  • jak dużą społeczność firma posiada na Facebooku lub Instagramie
  • jakie są opinie innych klientów
  • jakie są komentarze na temat produktu.

Podaj elementy uwiarygadniające istnienie Twojej firmy

Jeżeli sprzedajesz produkt i chcesz wzbudzić wśród klientów pełne zaufanie warto, abyś zadbał o takie detale jak:

  • widoczność numeru nip na stronie
  • podanie adresu siedziby firmy oraz adresu korespondencyjnego
  • umieszczenie adresu e-mail
  • zadbanie o widoczność numeru telefonu
  • pokazanie swojego wizerunku, w postaci zdjęcia
  • zamieszczenie certyfikatów
  • opcjonalnie zamieszczenie mapki strony.

Pokaż efekt działania Twojego produktu

O ile niektóre sieci reklamowe (jeśli z nich korzystasz) zabraniają w umieszczeniu banneru zdjęcia przed i po to na własnej stronie internetowej powinno być to dopuszczalne (ale  zawsze odnieś się do regulaminu Twojej sieci reklamowej). Warto jest przedstawić efekt, jaki daje Twój produkt. Lepsze rozeznane o produkcie klienta może sprawić, że obiekcje jego szybciej znikną.

Zapytaj o zgodę na opublikowanie zdjęć zadowolonych klientów

Często można na stronach internetowych przeczytaj opinie zadowolonych klientów. Zapytaj i Ty się kilku Twoich zadowolonych kontrahentów, czy wyrażą zgodę na publikację opinii z ich zdjęciami. Ten zabieg pomoże uwiarygodnić Twoją markę.

Zadaj sobie pytanie, czy Twój produkt jest wytrzymały?

Wytrzymałość produktu dla nie jednego klienta stanowi priorytetową kwestię. Jeśli i Ty stwierdzisz, że to, co oferujesz, jest wytrzymałe, to z pewnością  z czystym sumieniem będziesz mógł zaoferować to klientom.  Jeśli i u nich to się sprawdzi, a obsługa z Twojej strony będzie dobra, odpłaci Ci się to w postaci kolejnych zamówień.

Jak szybko odpowiadasz na pytania?

Kolejną istotną informacją, jaką powinieneś zawrzeć, to odpowiedź dla Twoich klientów, a mianowicie w jak szybkim czasie jesteś w stanie odpowiedzieć na zadane pytanie drogą mailową lub telefoniczną. Jasny i przejrzysty czas kontaktu z kontrahentem może sprawić, że zyskasz u niego uznanie i zaufanie na lata.

Po każdej zakończonej ofercie stosuj dopisek P.S.

Trochę może brzmi to, jak z romantycznego listu, ale kto przecież nie mówi, aby Twój klient nie miał się rozkochać w świadczonych przez Ciebie usługach. Jeśli wszystko przebiegnie po myśli, masz szansę na sprzedaż kolejnych produktów.

Stosuj w opisie oferty FAQ (czyli najczęściej zadawane pytania)

Dobrze rozpisane FAQ może zmniejszyć liczbę zapytań telefonicznych, jak i mailowych. Z kolei w spójnie ułożony sposób strona może wzbudzić u klienta na tyle zaufanie, że bez wahania przejdzie do zakupu Twojego produktu.

Co jeszcze możesz zrobić by Twoja oferta, była bardziej wiarygodna?

Niektórzy ze sprzedawców zamieszczają na swojej stronie skan podpisu. U wielu kupujących osób działa to podświadomie w sposób uwiarygodniający. Jeżeli nie masz jeszcze wdrożonego tego kroku w swojej ofercie, po prostu rozważ go!

Przeczytaj ofertę na głos i poproś o przeczytanie drugiej osobie

Po napisaniu oferty wskazane jest ją przeczytać. Pozwoli to Ci sprawdzić, czy nie popełniłeś żadnego błędu. Przeczytać Twoją ofertę powinna również druga osoba. Jeżeli już to zrobicie, zapytaj jej, czy oferta była dla niej wystarczająco zrozumiała. Gdy osoba, która przeczyta ofertę, stwierdzi, że nie jest ona, wystarczająco zrozumiała, to nanieś korektę w postaci bardziej zrozumiałych słów.